Betingelser for handel i nettbutikk ORNAMENT.no

Disse alminnelige salgsbetingelsene har anvendelse på alt salg fra ornamnet.no så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene imellom. Kontrakten er utarbeidet på grunnlag av anbefalinger fra Forbrukerombudet.

1. Avtalen
Kjøp fra selger er regulert av nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.

2. Partene
Selger er:
ORNAMENT.no som drives av SLAVARIUM AS;
Adresse: Lønnevegen 1, 4051 Sola;
Epost: post@ornament.no;
Telefon: +47 980 17 544;
Org. nr: 914 906 326 MVA,
og betegnes i det følgende som selger/selgeren og blir benevnt ”vi”, ”oss” eller ”selger”.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen, og blir benevnt “du”, ”dere”, ”deres” eller “kjøper”.

3. Pris
Alle priser er oppgitt i norske kroner inklusive merverdiavgift hvis ikke annet er bemerket. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer, emballasje og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen.

Prisene kan endres uten videre varsel til kjøper. Det er kjøperens ansvar å holde seg oppdatert om gjeldende priser.
ORNAMENT.NO kan imidlertid ikke endre prisen på en vare kjøper har fått bekreftet pris på, det er alltid den bekreftede prisen på ordretidspunkt og som står på ordrebekreftelsen som gjelder. ORNAMENT.no forplikter seg til å levere varen til avtalt pris.

4. Avtaleinngåelse
Bestilling er bindende når bestillingen er registrert hos oss. Når vi mottar deres bestilling, bekreftes ordren automatisk. Ordrebekreftelse sendes til registrert e-postadresse. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når den er mottatt, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

5. Betalingen

Kjøpesummen gjøres opp gjennom de tilgjengelige betalingsløsninger i nettbutikken, bl.a. PayPal (VISA, Mastercard, Visa Electron og Maestro), Vipps eller ved direkte bankoverføring.

Betal raskere og sikrere ved å bruke PayPal. Du kan velge å betale fra PayPal-kontoen din eller via et bank- eller kredittkort (VISA, Mastercard, Visa Electron og Maestro). Man trenger ikke å ha PayPal-konto selv for å betale med bank- eller kredittkort. For mer informasjon, se www.paypal.no. Merk at bank- eller kredittkortnummer oppbevares ikke av oss.

Når du velger «Bankoverføring» i kassen vil ordrebekreftelse sendes deg på mail med nærmere informasjon om hvordan betaling skal foretas. Du bli gitt nødvendig info om vår bankkonto som betalingen skal sendes til. Bruk ordrenummeret ditt som betalingsreferanse.

Vi kan dessverre ikke reservere varene mer enn 48 timer. Hvis ikke betaling er registrert innen fristen må vi dessverre annullere ordren, det vil si varereservasjon blir opphevet uten varsel slik at varen kan bli solgt til en annen kunde.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med faktura fra vår butikk.

Mer om betaling kan du lese her.

6. Levering

Normalt vil varene sendes fra oss 1-3 virkedager etter bestilling. Varene blir sendt med Posten. Frakten (enten gratis frakt eller fast beløp) vil fremkomme på faktura før betaling. Vi leverer kun varer til adresser i Norge. For spørsmål vedrørende levering utenfor Norge, send en epost til post@ornament.no for å avtale dette nærmere.

Leveringstid er avhengig av postgang og hvor i landet du bor, men vi forsikrer deg om at varene vil bli postlagt senest 2-3 virkedager etter at vi har mottatt betalingen. Du kan regne med å ha varene i hende 4-5 dager etter utført betaling. For varer som ønskes hentet lager/utsalg avtales hentetidspunkt i forkant.

7. Angrerett
Privatpersoner har angrerett etter angrerettloven. Etter loven om angrefrist kan du gå fra avtalen/bestillingen innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Det vil si at du har rett til å bytte eller sende varen i retur innen 14 dager etter at du har mottatt varen, – under forutsetning av at varen ikke er brukt eller vasket.

Ordren kan kanselleres etter gjennomført kjøp ved å sende epost til post@ornamnet.no. Dette må gjøres innen et døgn etter at kjøpet er gjennomført.

Angrerettskjema kan lastes ned her.

8. Forsinkelse og manglende levering
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Sjekk alltid antall vare tilgjengelig i nettbutikk før bestilling. I slike situasjoner vil dere få beskjed.

Vi gjør oppmerksom på at varer som står til kr 0,- kan forekomme ved feil på nettsiden. Ordre med varer til 0,- vil bli kansellert, da vi ikke gir bort varer.

Vi reserverer oss for forandringer i sortimentet, og har rett til å ta bort varer fra sortimentet innen kjøpet har gått gjennom. Vi reserverer oss også for at enkelte modeller kan bli utsolgt fra du ser dem i nettbutikken til du har sluttført kjøpet.

Vi tar forbehold om at enkelte varer kan være utsolgt selv om annet fremkommer i nettbutikken. Ved eventuelle telle-/leveringsfeil eller forsinkelse fra våre leverandører vil vi kontakte deg på oppgitt telefonnummer og/eller epost for å avtale et produkt til bytte eller kansellering.

9. Rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)
Dersom produktene har feil eller mangler kan dere kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når dere får produktet i besittelse. Melding om feil og mangler ved produktet må overbringes oss skriftlig senest 14 dager etter mottak av varer. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner.

Når du benytter reklamasjonsrett eller angreretten må du sende eller levere varen tilbake til oss. Returfrakt må du selv bekoste med mindre vi har levert feil vare. Retur skal sendes som brev eller pakke, ikke som oppkrav. Ved bytte betaler vi for frakt av ny vare til deg.

Du står ansvarlig for varen frem til den er mottatt av oss. Betingelsene for retur er at varen ikke har vært i bruk og at alle merkelapper o.l. henger på. Dersom mulig skal også originalemballasjen medfølge på retur. Beløpet eks. frakt tilbakebetales når varen(e) i skadefri tilstand er mottatt av oss. Beløpet kan forventes å være på konto innen 14 dager etter at vi har mottatt returen.

10. Personopplysninger
Vi ønsker at du skal føle deg trygg, og forsikrer deg om at personlig informasjon behandles på en sikker måte. Vi har forpliktet oss til å beskytte ditt personvern. Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Merk at kortnummer eller kontonummer oppbevares ikke av oss.

Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes.

For å gjøre kjøpet sikkert sendes all informasjon kryptert med SSL (Secure Socket Layer), dvs. informasjonen sendes via en sikker forbindelse og at opplysningene dine ikke kan leses av utenforstående.
Når du registrerer deg, eller på annen måte gir oss personlige opplysninger, vil vi ikke dele denne informasjonen med tredjeparter uten din tillatelse.